رویدادها آرشیو خبر ها
چرا ماروتا از یوونتوس جدا شد ؟ هیچ اتفاقی بی دلیل نیست

چرا ماروتا از یوونتوس جدا شد ؟ هیچ اتفاقی بی دلیل نیست

او را یکی از عوامل مهم موفقیت های سال های اخیر بانوی پیر می نامند، مدیری که توانست با تجربه و تلاش های خود راه یووه را برای رسیدن به شرایط کنونی هموار کند، جوزپه ماروتا، که ابتدا با عنوان مدیر بخش ورزشی راهی یوونتوس شد و بعد با توجه به همکاری و ارتباط اش با سران باشگاه به عنوان نماینده یووه و مدیر اجرایی باشگاه نیز مشغول به فعالیت شد.

 

هر چند در ابتدا بسیاری از هواداران یووه از خریدهای ماروتا راضی نبودند اما اهسته اهسته روند باشگاه شکل جدیدی به خود گرفت وهمکاری این بخش مدیریتی با حضور پاول ندود و پاراتیچی شکل دیگری گرفت و بانوی پیر نه تنها در خرید بازیکنان مورد علاقه موفق شد بلکه در نتیجه گیری و رسیدن به افتخارات نیز سرعت قابل توجهی به خود گرفت.

 

اما قدرت تصمیم گیری درست مدیران این بخش در برنامه ریزی برای اینده باشگاه و خرید و فروش باشگاه به شکلی پیش رفت که کمتر کسی قادر به تشخیص فرد اصلی در ایفای نقش کلیدی در تصمیم گیری های بزرگ باشگاه شد، بسیاری بر این باور بودند که شخص دیگری در تعیین و خریدهای بازیکنان یووه ایفای نقش می کند، این گروه تصمیم های ندود را در خریدهای یووه موثر می دانستند و او را مرد کلیدی انتخاب ها و تصمیمات باشگاه معرفی می کردند و درعین حال خریدهای موفق را به مهره چک تبار سابق یووه نسبت می دادند.

 

در عین حال ارتباط نزدیک اندره ا انیلی و پاول ندود به طرزی عجیبی توجهات را جلب کرده بود، او تقریبا تنها مهره ارزشمند از میان ستاره های دوست داشتنی سال های اخیر بانوی پیر بود که خیلی سریع راهی بخش مدیریتی باشگاه شد و توانست مسولیت بزرگ و مهمی را در مجموعه یووه عهده بگیرد، که برخی دلیل این مسئله را در تغییر رفتار ندود در زمان بازیگری با دوران مدیریت اش می داند.

 

او خیلی زود تبدیل به مشاور، نماینده و دوست مدیرانیلی شد، و در تمام تصمیم گیری ها در کنار مدیر بود، وی حتی در خصوص جدایی اسطوره هایی مانند الکس دل پیرو و جان لوئیجی بوفون هرگز اظهار نظری در حمایت انان نداشت و همواره از تصمیمات مدیر حمایت کرد. در عین حال کارشناسان او را مدیری می دانند که توسط ماروتا رشد کرد و حضور در این حرفه را اموخت، هر چند که به نظر میرسد اندره ا انیلی هیچ مخالفتی با ایده ها و نظرهاش را نمی پذیرد و در حال حاضر تنها ندود است که همواره در کنار مدیر انیلی موافق حاضر می شود و ارتباط نزدیک اش و همسو بودن ایده هایش با پاراتیچی می تواند نقش تعیین کننده را در انتخاب مدیر اینده اجرایی باشگاه داشته باشد، اما همواره تاکید می شود که در این سال ها در تمام شرایط تنها اندره ا انیلی ست که تصمیم نهایی را برای هر تصمیمی در باشگاه یووه گرفته و می گیرد.

 

با این حال احتمال دخالت های سایر مدیران و عدم توافق در تصمیم گیری های نهایی ماروتا با اندره ا به ویژه پس از انتقال ایگوایین به میلان و بازگشت دوباره بونوچی به یووه شکل تازه ای به ارتباط این مجموعه از مدیران داد و شاید کلید نهایی برای گرفتن تصمیم جدایی و کنارگذاشتن ماروتا از ان زمان نزد انیلی و سایر مدیران زده شد.

 

با این حال ماروتا که در لفافه از انتخاب باشگاه در این تصمیم سخن گفته بود، در گفت و گویی تاکید کرد که تصمیم باشگاه یووه را پذیرفته ولی خبری از ماجرای پشت پرده نیست، اما همه می دانند که هیچ اتفاقی بی دلیل نیست.

 

هیچ ماجرایی پشت این تصمیم نیست و دلیل خاصی برای ماجراجویی و تبدیل سوژه نیست، این شرایطی ست که باشگاه خواسته و من خودم را با برنامه ها و ایده های مدیران برای عشق به یووه، سازگار می کنم. این به نوعی یک انتخاب از نوع اجبار است، من مرد کار هستم و تجربه زیادی دارم و البته شرایط کار را می دانم. انتخاب دردناک و ناراحت کننده است، در این سال ها هیجان و لحظات فوق العاده زیبایی را تجربه کردم. من حضورم در فدراسیون را تکذیب می کنم، این انتخاب من نبود، در حال حاضر می توانم به باشگاه بزرگ دیگری فکر کنم، یوونتوس همواره در قلب من می ماند، یووه همیشه ویژگی منحصر به فردی خواهد داشت و یک باشگاه بسیار بزرگ و موفق، من برای 40 سال است که در این حرفه هستم و این برای نخستین بار است که در نیمه یک فصل متوقف می شوم، برای برگشت خودم به زمان نیاز خواهم داشت و ترجیح می دهم که از ابتدای فصل 2019 کار خود را با یک باشگاه دیگر شروع کنم.

 

و ما خاطرات زیبا با یووه

 

خیلی خوشحالم که توانستم مدیران جوان و موفق زیادی را در یووه پرورش دهم، امیدوارم که در اینده بتوانند اینده یووه را بسازند. به اعتقاد من گذاشتن وارث و تربیت نیروهای جوان و کارامد بسیار مهم تر از ترک یوونتوس است. من و از اندره ا نیز ممنونم، در کنار یکدیگر به رشد یووه کمک کردیم، روزها و لحظات و افتخارات زیاد و زیبایی را تجربه کردم و زیباترین برگ های زندگی من که فراموش نشدنی هستند. در میان تمام لحظات زیبا، نخستین اسکودتو با حضور کونته زیبایی و هیجان خاصی داشت، در ترکیب تیم مان جوانان زیادی داشتیم، واقعا هیجان منحصر به فردی را احساس کردم، با کار، تلاش و برنامه توانستیم بر تمام مشکلات و رقبا غلبه کنیم و این بسیار زیباست.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: